Tillbaka | Senast uppdaterad: 2007-11-07 |
Cykelsemester sommaren 2001
Frankrike (Dinard) - Sverige (Vänersborg)
Planerad färdväg | ![]() |
|
Den streckade linjen är bil och flyg. Röd linje är Planerad cykeltur. |
Planerad färdväg: 2001-07 [Kartan]
Dag | Dat | Från | Klockan | Till | Klockan | Avstånd (km) / Notering | ||
Lördag | 14 | Vänersborg | 10:00 | - | Säve Flygplats Göteborg | 11:25 | Bil | |
Säve Flygplats Göteborg | 13:25 (GMT+1) | - | Stansted Flygplats London | 14:15 (GMT) | RyanAir | |||
Stansted Flygplats London | 16:55 (GMT) | - | Dinard Flygplats Frankrike | 19:00 (GMT+1) | RyanAir | |||
Dinard Flygplats Frankrike | ca 19:00 (GMT+1) | - | Lämpligt övernattningsställe i / vid Dinard | ca 20:00 | 6-8 / Cykel | |||
Söndag | 15 | Dinard | - | St Servan | 6 / Kontrollera om turistinformationen i Dinard är öppen. I så fall försöka få tag på en lämplig karta. | |||
St Servan | - | St-Benoît-des-Ondes | 15 | |||||
St-Benoît-des-Ondes | - | Cherrueix | 18 | |||||
Cherrueix | - | Pontorson | 22 | |||||
Pontorson | - | le Mont-St-Michel | 9 / Kolla tidvattnet. Sist jag var där kom det inget. | |||||
Le Mont-St-Michel | - | Pontaubault | 15 | |||||
Pontaubault | - | Avranches | 7 | |||||
Måndag | 16 | Avranches | - | Caen | 96 | |||
Tisdag | 17 | Caen | - | Trouville | 41 | |||
Trouville | - | Honfleur | 15 | |||||
Honfleur | - | Le Havre | 22 | |||||
Onsdag | 18 | Le Havre | - | Etretat | 28 | |||
Etretat | - | Fécamp | 17 | |||||
Fécamp | - | St-Valery-enCaux | 32 | |||||
St-Valery-enCaux | - | Dieppe | 32 | |||||
Tisdag | 19 | Dieppe | - | le Tréport | 37 | |||
Le Tréport | - | Brutelles | 12 | |||||
Fredag | 20 | Brutelles | - | Boulogne | 102 | |||
Lördag | 21 | Boulogne | - | Calais | 36 | |||
Calais | - | Dunkerque | 39 | |||||
Dunkerque | - | Oostende | 53 | |||||
Söndag | 22 | Oostende | - | Breskens | 59 | |||
Breskens | - | Vlissingen | Färja | |||||
Måndag | 23 | Vlissingen | - | Scheveningen | 111 | |||
Tisdag | 24 | Scheveningen | - | Haarlem | 45 | |||
Haarlem | - | Middenmeer | 62 | |||||
Onsdag | 25 | Middenmeer | - | Zurich | 45 | |||
Zurich | - | Leeuwarden | 36 | |||||
Leeuwarden | - | Groningen | 60 | |||||
Torsdag | 26 | Groningen | - | Weener | 52 | |||
Weener | - | Oldenburg | 81 | |||||
Oldenburg | - | Blexen | Färja | |||||
Fredag | 27 | Blexen | - | Bremerhaven | 62 | |||
Bremerhaven | - | Cuxhaven | 39 | |||||
Cuxhaven | - | Brunsbüttel | Färja | |||||
Lördag | 28 | Brunsbüttel | - | Heide | 37 | |||
Heide | - | Husum | 42 | |||||
Husum | - | Tönder | 61 | |||||
Söndag | 29 | Tönder | - | Esbjerg | 78 | |||
Måndag | 30 | Esbjerg | - | Holstebro | 104 | |||
Tisdag | 31 | Holstebro | - | Thisted | 67 | |||
Onsdag | 1/8 | Thisted | - | Hjörring | 118 | |||
Torsdag | 2 | Hjörring | - | Fredrikshavn | 34 | |||
Fredrikshavn | - | Göteborg | Färja | |||||
Göteborg | - | Vänersborg | 108 | |||||
Totalt | - |
Väderutsikter Dinard - Frankrike
Uppdat: 2007-11-07 |
www.maporama.com (RENNES) |
www.resfeber.se/weather/ |
Fredag 6/7 | 13°C/24°C, Sol | 17°C/21°C, mer sol än moln |
Lördag 7/7 | 15°C/23°C, Mulet/Regn | 18°C/19°C, mycket blåsigt mer moln än sol lätt regn |
Söndag 8/7 | 15°C/20°C, Mulet | 17°C/18°C, vind delvis molnigt |
Måndag 9/7 | 14°C/24°C, Mulet/Sol | 17°C/20°C, vind mer moln än sol lätta skurar på kvällen |
Tisdag 10/7 | 16°C/21°C, Mulet | 17°C/19°C, stormigt mer moln än sol |
Onsdag 11/7 | 15°C/22°C, Mulet | 17°C/20°C, stormigt mer sol än moln |
Torsdag 12/7 | 14°C/20°C, Mulet | 16°C/19°C, mer moln än sol lätt regn på morgonen |
Fredag 13/7 | 13°C/19°C, Mulet | 16°C/20°C, vind mer sol än moln |
Lördag 14/7 | 12°C/19°C, Mulet | 15°C/19°C, blåsigt en blandning av sol och moln skurar på kvällen |
Söndag 15/7 | 10°C/20°C, Mulet/Sol | 15°C/18°C, mer sol än moln |
Måndag 16/7 | 10°C/20°C, Mulet | 15°C/19°C, stormigt mer moln än sol lätt regn på kvällen |
Tisdag 17/7 | 15°C/17°C, Mulet/Regn | 17°C/18°C, stormigt mest molnigt skurar |
Onsdag 18/7 | 16°C/19°C, stormigt mer moln än sol några få skurar | |
Torsdag 19/7 | 17°C/20°C, delvis molnigt | |
Fredag 20/7 | 17°C/20°C, delvis molnigt |
|
Ca Distans: 2000 km. Beräknad tidsåtgång ca 21 dagar (10
mil/dag), inkl flygdagen. Att hitta transport till Paris, som jag först tänkt, visade sig vara ganska besvärligt. Först tänkte jag ta tåg. Tåget kostar ca 2800 SKR (Vänersborg-Paris) plus kostnad för cykeltransport som enligt uppgift måste ske separat. Då tänkte jag ta buss. Buss kostar ca 1600 SKR (Vänersborg-Paris). Men då får man inte ta med sig cykeln. Så även här ska den skickas separat. Flyget då. De första resebolagen jag kontaktade ville ha ca 2400 SKR (tor Vänersborg-Paris) och eftersom cykeln väger ca 20 kg skulle jag få betala övervikt för resterande bagage, upp till 3500 SKR! Till slut hittade jag ett flygbolag; RyanAir. De flyger mig och cykeln inkl bagage från Säve Flygplats GBG till London och från London till Dinard i Frankrike. Allt för ca 1579 SKR. Att starta från Dinard i stället för Paris är helt OK. RyanAir har ingen flight London-Paris. Däremot kan det bli spännande i London. Jag kan inte garanteras att cykel får följa med från London till Dinard! Dessutom vill RyanAir att jag skriver på ett "fribrev" vad gäller skador på cykeln. Detta får mig att fundera på om jag inte ska försöka använda min "gamla", King ändå. I stället för att köpa en ny. Måste kolla upp mina försäkringar. Cykelfrakt (RyanAir) kostar 15 GBP per resa; ca 450 SKR (kurs: 1 pund = 15 SKR). Enligt deras hemsida: www.ryanair.com/swedish/FQ.html#petbike 20 kg Bagage + 7 Kg handbagage |
|||
Måndag 25/6 | Var och köpte en ny sadel. En LOOKIN - visible gel comfort - ROYALGEL, typ: ATB/Trekking. Enligt beskrivningen är den sadeln för en cykelposition där kroppen har en lutning mellan 30 till 60 grader. | |||
Tisdag 26/6 |
Nya sadeln gör ont. Den har hårdplastskydd på sidorna som skär in i rumpan. Jag kör på den i morgon också sedan ska den bytas. | |||
|
Bytte främre pakethållare. Nu har jag sk
"lowrider". Satte också på en extra handbroms för bakhjulet. Fotbromsen har
en tendens att låsa sig vid "idogt" användande. En kvarleva från Norgeturen. Var också och bytte sadel. Nu har jag en ITALIA Bio-Line. I butiken där jag bytte sadel utspelades en lite kul scen. Affärsägaren som expedierade sadeln till mig lovordade den vid köpet. Den jag fick var den sista och det var stor efterfrågan och den var mycket populär etc. Han blir mycket förvånad när jag förklarar för honom att det var den sämsta sadel jag någonsin prövat. Jag förevisade honom den i mitt tycke konstiga konstruktionen. Medan vi står där och diskuterar kommer hans hustrun. Han lämnar över sadeln till henne och säger att jag får ont av den, hon tar sadeln och klämmer lite på den och utbrister "Men, den här sadeln går ju inte att sitta på, den måste man ju få jätteont av." Strax innan hade mannen stått och försökt förklara för mig att jag nog var den ende som klagat och att sadeln var hur bra som helst men att jag givetvis fick byta och se till att jag fick en sadel som kändes bra. Efter en stund botaniserande i sadelsamlingen hittade jag en som jag fattade tycke för. En, ITALIA Bio-Line, med "riktigt" läder. Jag satte på den och tyckte den var OK. Affärsägaren fick se mitt val och jag lade märke till ett illa dolt ogillande. Lite ursäktande förklarar han att det är hans hustru som beställt hem ett gäng sadlar, men just den jag valt var en mycket bra sadel, genomtänkt, kallade han den. Nu kommer hustrun igen. Tittar på sadeln och "lyser upp", och utbrister: "Just en sådan sadel har jag på min cykel - den är jättebra." Jag bestämde mig då för att jag antagligen gjort ett mycket bra val. Mannen är helt klart en cyklist som trivs bäst på s k "racersadlar", smala tortyrredskap, i alla fall om man vill sitta på dem. |
|||
Torsdag 28/6 | Monterade en hållare på främre pakethållaren för reflex och batteridriven framlampa. | |||
Fredag 29/6 [Kartan] |
Idag har jag förstärkt den bakre pakethållaren. Ett stag
hade gått av och när snålvargen fick bestämma var det lagning som gällde.
Fotograferade cykeln idag och la ut den på hemsidan, kolla! Bild. Fick reseförsäkringspapper idag. |
|||
Onsdag 4/7 |
Fick besked från min arbetsgivare idag att de sponsrar en hjälm. Det tackar jag för! Kolla Sponsorer | |||
Torsdag 5/7 |
Var på bokhandeln och tänkte mig att få beställt några kartor över
Frankrike - icke. Kollade på nätet. Här hittade jag det jag ville ha: www.gripmaps.com/maps/michelin/michelin.htm.
Michelin Yellow series (small) nr 59, 54, 52 och 51 är det jag är ute efter. De gick att
få beställda och hemskickade. Det skulle ha kostat ca 10 GBP. Det bli ca 140 SKR. Vid
mitt sökande efter lämplig "sajt" läste jag, någonstans, att det gick att
köpa dessa kartor på bensinstationer i Frankrike och att priset är då ca 12 FRF.
Vilket motsvarar ca 17 SKR. 4x17=68. Det skulle alltså bli ca dubbelt så dyrt att
beställa dem. Jag skippade det, även om det lockade att för säkerhets skull ha dem. Var också och kollade efter lättare vandringskängor. De jag har tycker jag är tunga (Meindl). Funderar på ett par Salomon. |
|||
Fredag 6/7 |
Köpte större vattentät packsäck (30+) (för tält, luftliggunderlag, sovtäcke etc), ett hopvikbart sittunderlägg och en uppsättning täta plastbehållare i olika storlekar (för olivolja och saltgurka t ex). | |||
Lördag 7/7 |
Jag och hustrun gjorde en liten cykeltur. Från Vänersborg till Överby
köpcentrum. Därifrån till Öresjö badplats. Varmt i solen rätt så kallt i vattnet.
Vidare till Trollhättan där vi bevistade Spikön och ett framträdande av flera berömda
artister, t ex Pugh Rogefelt och Idolerna. På natten cyklade vi hem till Vänersborg. Passade på att testa lite olika uppsättningar underställ att cykla i. Cykelkalsong och cykelvänliga shorts blev lite väl varmt men annars OK. NewLines running shorts var svala man lårens insida blev utan skydd och skavde mot sadeln. Cykelvänliga shorts och Craft's boxerkalsong känndes helt OK. Jag tror att bästa kombinationen för mig, om vi förutsätter att jag fortfarande har ett skrev som får skavsår, är ett par tights (med snälla sömmar) och ev utanpå dessa springshorts. |
|||
Söndag 8/7 |
Har följt nyheterna lite. Känns lite oroande att det drar fram en storm över Västra Europa och då främst Frankrike. Hoppas sannerligen det ovädret är över till lördan. | |||
Måndag 9/7 |
Nu har jag bestämt mig. Jag byter ut bakfälgen, jag vill ha en
stabilare. Ska också idag köpa: Växelvajer med justerare och förare x2, Bromsvajrar
fram+bak x2 samt bromsklossar x2. Extra ekrar och ekernipplar, 2 par av vardera storleken. |
|||
Tisdag 10/7 |
Ibland är erfarenhet något tråkigt att samla. Igår, när jag bytte
fälg på bakhjulet, visade det sig att den nya fälgen hade en mindre innerdiameter. Alla
befintliga ekrar var för långa! Så, idag ska jag köpa 36+2 nya ekrar med nipplar i
längden 293mm (de förra var 298mm) För att byta alla ekrar på ett nav, i alla fall ett treväxlat, krävs att Du monterar av kugghjulet. Jag passade då på att se över lagren, ett var trasigt! Fick i en hast åka och köpa ett nytt. |
|||
Onsdag 11/7 |
Bakhjulsnavet krånglar, går inte att bromsa, trampar både framåt och
bakåt (det ska inte gå att trampa bakåt!), lyckades fixa till det nu tidigt på
morgonen (hade dragit "innermuttrarna" för hårt, det är de muttrar som
justerar hur mycket kullagren skall spännas ihop). Tisdagens uppgifter om ekerlängder
visade sig vara helt fel. Det ska vara: 298mm (de förra var 303mm). Jag kan ju passa på att beskriva hur jag gör när jag byter fälg, det är ju lite pyssligt. 1. Hjulet får sitta kvar på cykeln. Efter det att jag tagit av däck, slang och fälgband. 2. Alla ekerkryss tejpas. På så sätt blir det lättare att hålla ordning på ekrarna. 3. Ekernipplar skruvas ur, med ekernippeljusterare, så att man kan komma åt med en vanlig skruvmejsel (ovanifrån). Eller varför inte en motordriven. 4. Eker för eker lossas. Ska ekrarna återanvändas skruvar jag på ekernippeln (så vet jag var jag har den samt att den är ingängad på just den ekern.) Passa på att byt alla ekrar som ser "mysko ut". 5. När alla ekrar är lossade monterar jag av hjulet, lyfter bord den gamla fälgen. Lyfter dit den nya. Monterar fast hjulet. 6. Nu fäster jag eker för eker. 7. Nästa steg är att dra ekernipplarna så att det blir lika mycket dragna, allihop. Jag gör så att jag använder ögonmåttet och skruvar in nippeln tills jag ser att det är t ex "tre gängor" kvar. 8. Detta första grovjusterande kan jag få hålla på med ett tag. Det kan visa sig att det skulle "synas" fem gängor eller inga alls. När fälgen verkar sitta "stadigt", lossar jag en eker och skruvar fast den tills jag känner att det tar emot (fingertopsskänsla). Jag fortsätter med nästa tills alla är klara. Detta sista gör jag för att jag ska vara säker på att alla ekrar är hyfsat lika spända. 9. När fälgen är grovjusterad, lossar jag hjulet och fäster det så rakt som möjligt. Låt hjulaxeln vila ned i fästena. Det brukar räcka om Du nu inte har en skev ram, men då bör du åtgärda det! 10. Nu fäster jag, vid ramen, antingen en vinkelhake eller ett skjutmått, på så sätt att fälgen "skrapar emot" på minst två sidor, ena sidan och "ovansidan". 11. Till finjusteringen använder jag endast ekernippeljusteraren. 12. Skrapar det på t ex sidan, letar man upp det läge där "skrapet" börjar. Man spänner sedan den eker som pekar "bort från skrapet". Sedan prövar man igen och upprepar. 13. När man lyckats få bort allt skrapande skall man titta på "glipan" mellan fälgen och det man använder som "injusterare". Ökar mellanrummet synligt någonstans gör man som under punkt 12, fast "tvärt om", man spänner ekern som pekar "mot". 14. När jag är hyfsat nöjd ger jag mig på själva "diameterinjusteringen", rundheten, här gör jag på samma sätt, jag använder min "injusterare" på ett sådant sätt att jag ser till att jag hör "skrap". Kolla nu först så du inte ifrån början har ett jämt "skrap", i så fall är ju hjulet redan helt runt. 15. När jag hör ett skrap, letar jag upp det läge där det börjar och drar den eker som är rakt under samt den före och den efter. Upprepa punkt 15 tills du är nöjd. 16. När jag inte hör något skrap och jag ser någon skevhet, drar jag alla ekrar ett kvarts varv. (ingen eker får "hänga lös".). 17. Ny s k okulärbesiktning (titta). 18. När allt ser bra ut och hörs bra avslutar jag med att känna. Fingertoppskänslan är oslagbar. Jag tar stöd mot något stag och lägger tummen mot fälgsidan och snurrar. I alla fall jag känner tydligt om hjulet har skevheter. Jag justerar enligt samma princip som ovan, trycker det på tummen justerar jag ekrar som pekar bort från tummen. Samma sak med rundheten, känna och justera (enligt punkt 15). 19. Nu ska fälgband, slang och däck på. Montera hjulet. Pumpa Klart! |
|||
Torsdag 12/7 |
Igår kväll bytte jag till nya vajrar. Monterade flaskhållare och
backspegeln. Gjorde i ordning papplådan som ska användas vid cykelfrakten. Packade, det mesta. Surrade ihop cykelväskor och packsäckar till ett knyte, virade in det i presenning och drog 4 st spännband runt. Vikt, ganska precis 20 kg. Ena framväskan får jag ha i handbagaget, hade +3 kg på bagaget annars. Handbagaget kommer sannolikt att överstiga 7 kg, så jag får väl stoppa en del i fickorna. Ramväskan med verktyg låter jag sitta på cykeln. |
|||
Fredag 13/7 |
Ny Cykeldator (Sponsorer),
monterades i går kväll. Är inte helt nöjd med baknavet men nu får det duga. Har åkt på en förkylning, snuva & hosta, känns inte bra. Går den inte "plötsligt" över får jag ta riktig semester i Dinard innan jag cyklar iväg. Kämpar med att försöka hitta en teknik att få dagboksanteckningar publicerade på min hemsida via Ericsson R380s WAP. WML-filen (WMLscript) är klar. Nu ska jag knåpa ihop ett CGIscript som "får" en textsträng från WML-filen och lägger till text till en befintlig textfil, eller "skapar" en HTML-sida med en textfil som bas. Jag kan sedan ha en länk på min hemsida till den filen. Vi får se om jag hinner. |
|||
Lördag 14/7 |
Ja nu är det den definitiva slutklämmen i planerandet. Bilen går från Onsjö Vänersborg 09.45. Jag hoppas sannerligen att allt ska klaffa och att vädrets makter inte är allt för elaka. |
Sponsorer:
Min nuvarande arbetsgivare: Trollhättans Kommun. En hjälm.
Duktiga & Pålitliga IT-leverantörer: Nicator. En Fleectröja
& en cykeldator.
Planerad Utrustning | Åter till [Kartan] |
Cykel: | 3-växlad herrcykel, King med en ny sadel, Bild. Annars samma cykel som resorna Vänern Runt, Skandinavien runt och Danmark | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Utrustning cykel: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cykelkorgen fram: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cykelväskor: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pakethållaren: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Klädsel: |
|
Att Göra: | Åter till [Kartan] |
Gjort | Köpt | Köpa | Skaffa | Göra | Notering | |
X | X | Tvättpulver (Y3). | ||||
X | X | Större packpåse till tält etc - SIBA | ||||
X | X | Reservekrar och ekernipplar | ||||
X | X | Olivolja | ||||
X | X | Campingflaskor - SIBA | ||||
X | X | Hopvikbart sittunderlag - OBS (SIBA) | ||||
X | X | Vattenfasta kulspetspennor | BIC's art.nr: 543.91 Svenskt arkiv SP.SBF 202, stämde in på det kravet. |
|||
X | X | Kartplast | ||||
X | Karta: Frankrike Michelin, yellow series, scale 1:200 000 | Ev i Frankrike (ca 12 FRF) | ||||
X | X | Solkyddsolja modell tvärstopp (30 blev det) | ||||
X | X | Kraftiga plastpåsar att packa i, till väskorna | ||||
X | X | Kraftiga plastpåsar att packa kläder i | ||||
X | Batterier | |||||
X | ||||||
X | Baklys/Framlys | |||||
X | Tejpa fast cykeldatorsensor | |||||
X | Se över och ev laga cykelväskor | |||||
X | Sy på Svenskflagga mm på cykelväskor | |||||
X | X | X | Montera vattenflaskhållare | |||
X | Montera backspegeln | |||||
X | X | X | Byta till nya slangar och däck | |||
X | X | X | Fälgband x2 | + reserv | ||
X | X | X | Byta bakfälg | |||
X | X | X | Byta bromsbelägg | + reserv | ||
X | X | X | Byta vajrar | + reserv | ||
X | X | Papp att packa in cykeln med | ||||
X | Gå igenom vad jag ska ha med mig | Onsdag | ||||
X | Packa | Fredag | ||||
Fredag | ||||||
X | X | X | Kaviar | |||
X | X | X | Saltgurka | |||
X | Anteckna | |||||
X | cykelns ramnummer | |||||
X | Mobiltelefonens serienummer och säkerhetsnummer | |||||
X | Telefonnummer för att spärra Visakortet | |||||
Växla pengar | Onsdag | |||||
X | Franska Frang | |||||
X | Engelska Pund | |||||
Gå igenom packningen, igen. | Fredag | |||||
Göra iordning cykeln och packning för flygtransport | Fredag | |||||
Montera av trampor. Tejpa fast dem på pakethållaren | ||||||
Töm däcken på luft (gör jag på flygplatsen) | ||||||
Snedställ styret | ||||||
Tejpa fast pumpen | ||||||
Lossa Lyktfästet och tejpa fast det. | ||||||
Ramväskan med verktyg | ||||||
Klä in i papp och ev plast. Tejpa. | Hjul och vevarmar ska kunna röras fritt | |||||
X | Gör iordning handbagaget, cykelkorg + styrstångsväska (F&S ryggväska) | |||||
X | Knyta ihop packväskorna - klä in det i vita pressenningen - Packremmar runt. VÄG! |
Kommentarer?: nisse@ngn.nu | Uppdaterad: 2007-11-07 |